Polski Związek Działkowców Okręg Łódzki w Łodzi
Warecka 3, 91-202 Łódź
+42 655 94 54
Sticky
26 mar 2024

OGŁOSZENIE

Łódź 19.03.2024

OGŁOSZENIE

                POLSKI ZWIĄZEK DZIAŁKOWY ROD TRAMWAJARZ II

91-495 Łódź ul. Brzegowa 1

Ogłasza konkurs ofert na usługę  wykonania ciągu jezdnego.

Przedmiotem zamówienia jest :
Modernizacja ciągu komunikacyjnego północnej alejki ogrodowej.

Warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2007 r. nr 233, poz. 1655 ze zm.) oraz spełniają warunki określone w art. 22 cytowanej powyżej ustawy
i warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

1. Przygotowanie podłoża na długości 140 mb do położenia 2 ciągów komunikacyjnych z płyt ażurowych Jomb II, z pasem trawnika między nimi. Wyrównanie terenu, wzmocnienie i ustabilizowanie podłoża w obszarach gliniastych o słabej przepuszczalności gruntu.

2. Ułożenie płyt ażurowych o wymiarach 100x75x12 cm w dwóch ciągach jezdnych.

3. Wypełnienie ażurów i powierzchni między ciągami jezdnymi ziemią ogrodową i posianie trawy.

Termin wykonania zamówienia:
Do dnia 01.06. 2024r.

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
cena - 100%

Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy złożyć w ROD TRAMWAJARZ II   91-495 Łódź ul. Brzegowa 1 w terminie do 03.04.2024

Miejsce i termin wyboru ofert:
Wybór wykonawcy nastąpi po analizie ofert przez Zarząd i zatwierdzony uchwałą Zarządu ROD Tramwajarz II w dn. 04.04.2024r.

Uwaga:
Zamawiający działając w oparciu o art. 67 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, ustanowić dynamicznego systemu zakupu oraz zastosować aukcji elektronicznej.

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń ROD Tramwajarz II, oraz na stronie firmy Oferteo.pl

 

 

 

18 lut 2025

ROD korzystające z obniżonych cen za prąd są zwolnione z obowiązku składania informacji o pomocy publicznej

Do Jednostki Krajowej PZD wpłynęło pismo spółki Enea dotyczące obowiązku złożenia oświadczenia o uzyskanej pomocy publicznej. Pomoc publiczna, o której mowa w wezwaniu, pozostaje w związku z mechanizmem ograniczenia cen energii elektrycznej określonym w ustawie z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparciu niektórych odbiorców w latach 2023-2025. Jak wskazuje Enea, niektóre podmioty korzystające z tego przywileju mają obowiązek złożyć do sprzedawcy energii informację o uzyskaniu pomocy.

Analiza przepisów uzasadnia wniosek, że jednostki PZD, w tym ROD, co do zasady nie mają obowiązku składania informacji, o której mowa w piśmie ENEA.

Ustawa z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych (-) przewiduje, że obowiązek składania oświadczenia o pomocy publicznej dotyczy wyłącznie odbiorców uprawnionych określonych w art. 2 pkt 2 lit. b–c, czyli:

- przedsiębiorców będących mikroprzedsiębiorstwem, małym lub średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika nr 1 do Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014,

- producentów rolnych będących osobami fizycznymi wpisanymi do ewidencji producentów oraz osoby fizyczne prowadzące dział specjalny produkcji rolnej.

PZD, ani ROD nie zaliczają się do tych kategorii.

Ponadto wskazać należy, że ROD są odbiorcami uprawnionymi na podstawie art. 2 pkt 1 lit. e) ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku oraz w 2024 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej - jako odbiorcy dokonujący poboru energii na potrzeby jej zużycia w altanach działkowych w ROD, w których nie jest wykonywana działalność gospodarcza, oraz administracji ROD w przypadku wspólnego pomiaru.

Powyższe oznacza, że ROD zaliczane są do kategorii podmiotów objętych art. 2 pkt 2 lit. a) w/w ustawy z dnia 27 października 2022, a obowiązek złożenia informacji dotyczy wyłącznie podmiotów objętych art. 2 pkt 2 lit. b)-c) tejże ustawy. Z kolei w przypadku innych jednostek PZD, brak obowiązku składania informacji wynikać będzie z zakwalifikowania ich do odbiorcy będącego organizacja pozarządową – wskazanego w art. 2 pkt 2) lit e) ustawy z dnia 27 października 2022r..

Reasumując, na gruncie w/w ustawy z dnia 27 października 2022r. ROD, jak i pozostałe jednostki PZD, zalicza się do kategorii odbiorców uprawnionych, wobec których nie przewidziano obowiązku składania oświadczenia o pomocy publicznej. W związku z powyższym, co do zasady, jednostki PZD nie mają obowiązku składania oświadczeń, a kierowanie do nich żądań w tym zakresie nie znajduje podstawy prawnej.

Rpr Bartłomiej Piech

17 lut 2025

Dotacje dla ROD z Urzędu Marszałkowskiego – 66 ROD z Okręgu Łódzkiego złożyło wnioski na  1,9 mln zł ! – 17.02.2025

Dnia 6 lutego 2025 roku upłynął termin składania wniosków do Urzędu  Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w ramach konkursu dotyczącego naboru wniosków o udzielenie dotacji dla stowarzyszeń ogrodowych prowadzących rodzinne ogrody działkowe. Z Okręgu Łódzkiego PZD wnioski złożyło aż 66 Rodzinnych Ogrodów Działkowych na łączną kwotę  1,9 mln zł co w połączeniu ze środkami własnymi zaangażowanymi przez ogrody daje łączny koszt planowanych inwestycji
i remontów w konkursie na 2,5 mln zł! Biorąc pod uwagę miesięczny termin w jakim trzeba było przygotować wnioski wraz z załącznikami jest to wynik bardzo dobry. Ponad 50% środków z dotacji ma zostać przeznaczone  na modernizację alejek ogrodowych, 20 % na modernizacje sieci wodociągowych i studni głębinowych. Cztery ogrody zamierzają zrewitalizować zbiorniki wodne (stawy) znajdujące się na ich terenie. Pozostałe wnioski dotyczą remontów sieci melioracyjnych, nasadzeń drzew, krzewów i roślin miododajnych, pielęgnacji istniejącego drzewostanu oraz zakupu  budek dla ptaków i hoteli dla owadów.

To już trzecia edycja konkursu realizowanego dzięki zaangażowaniu Okręgowego Zarządu Łódzkiego PZD. Również w tym roku łódzcy działacze prowadzili rozmowy z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w sprawie opracowania założeń do projektu, który umożliwi wykorzystanie środków z funduszy samorządowych na inwestycje w ROD.

Okręgowy Zarząd Łódzki PZD i wszystkie Rodzinne Ogrody Działkowe uczestniczące w konkursie liczą, że pula środków przeznaczonych na dotacje, wynosząca pierwotnie 1 mln zł, zostanie powiększona, tak aby każdy zakwalifikowany wniosek  mógł zostać wsparty dotacją, która w maksymalnej kwocie może wynieść 30 tys. zł.

Okręgowy Zarząd Łódzki dziękuje zarządom ROD, które wzięły udział w projekcie oraz życzy pozytywnego rozpatrzenia wszystkich wniosków, tak aby nasze ogrody stawały się coraz piękniejsze  i bardziej funkcjonalne.

 

 

Rafał Majer

Inspektor ds. inwestycji

Łódź, dn. 17 lutego 2025 r.

14 lut 2025

DOKUMENTY DOTYCZĄCE PRACY KOMISJI REWIZYJNYCH W ROD

13 lut 2025

II posiedzenie Krajowej Rady PZD

II posiedzenie Krajowej Rady PZD - 07.02.2025

W dniu 6 lutego 2025 r. w Warszawie odbyło się pierwsze po Krajowym Zjeździe Delegatów i II w kadencji posiedzenie Krajowej Rady PZD, któremu przewodniczył Prezes PZD Eugeniusz Kondracki. W posiedzeniu uczestniczyła również Przewodnicząca Krajowej Komisji Rewizyjnej PZD Pani Maria Fojt oraz Pan Tadeusz Jarzębak I Wiceprezes PZD poprzednich kadencji i prezesi okręgów niebędący członkami KR PZD. Frekwencja wyniosła ponad 96 %, co dało Krajowej Radzie możliwość podejmowania obowiązujących w całym Związku uchwał i stanowisk. Krajowa Rada wybrała ponadto Komisję uchwał i wniosków w następującym składzie: Grzegorz Kurczuk (Przewodniczący), Lech Studziński, Maciej Orpel, Mieczysław Kamiński, Aneta Wicher, Piotr Piątek, Lucyna Cyrek.

Pierwszą merytoryczną decyzją było przyjęcie nowego regulaminu pracy KR PZD na bieżącą kadencję. Następnie Pan Prezes Eugeniusz Kondracki przeszedł do omówienia wyników i oceny przebiegu XV Krajowego Zjazdu Delegatów PZD. Prezes poinformował uczestników posiedzenie, że nowy Statut PZD został złożony w celu jego rejestracji w sądzie rejestrowym tuż po Zjeździe i obecnie oczekujemy jeszcze na decyzję sądu, aby Statut stał się dokumentem obowiązującym w całym Związku.

W kontekście wejścia w życie przepisów nowego Statutu PZD Prezes podkreślił, że Związek czeka kolejna trudna kadencja. Już sama realizacja nowych postanowień Statutu stanowi ogromne wyzwanie organizacyjne, natomiast nie są to oczywiście jedyne zagadnienia. Wpływające codziennie sprawy również dowodzą potrzeby znalezienia i opracowania wielu rozwiązań systemowych, bowiem problemy takie jak energia elektryczna, woda czy gospodarka odpadami w dalszym ciągu są aktualne. Pan Prezes zwrócił uwagę, że przepisy nowego Statutu dają wiele możliwości, ale do znacznej części z nich wymagane będzie dodatkowo stworzenie rozwiązań systemowych w postaci uchwał ustanawiających określone procedury. W związku z tym, Prezes PZD zaapelował do członków KR PZD, aby wszystkie okręgi informowały o posiedzeniach okręgowych rad czy innych wydarzeniach, żeby możliwe było zapewnienie udziału przedstawicielom Jednostki Krajowej PZD.

Pan Prezes de facto w przededniu rozpoczęcia w ROD pierwszej w tej kadencji kampanii sprawozdawczej przypomniał, że pod koniec zeszłego roku Krajowy Zarząd PZD przyjął wytyczne dla walnych zebrań sprawozdawczych wraz ze wzorami dokumentów dla WZ oraz wytyczne finansowe. Prezes podkreślił, że w tej sprawie najistotniejsze obecnie jest przygotowanie zarządów ROD (w wielu przypadkach nowych), ale również osób obsługujących walne zebrania, tak aby możliwy był ich sprawny przebieg. Jak pokazuje wiele spraw czynna obsługa walnych zebrań przez osoby znające przepisy statutu i wytyczne gwarantuje prawidłowy przebieg WZ. Sprawy te pokazują również jak istotna jest również bieżąca weryfikacja dokumentacji z walnych zebrań.

W kontekście rozpoczynających się w Związku walnych zebrań Prezes przypomniał także o apolityczności Związku oraz o tym, że walne zebranie to nie jest miejsce do wypowiadania się w kwestiach politycznych.

Członkowie KR PZD wypowiadający się na temat XV KZD również podkreślali dobre przygotowanie i organizację Zjazdu, zwracając uwagę na rolę przeprowadzonych konferencji przedzjazdowych oraz na fakt przed Związkiem na czele z Krajową Radą i Zarządem pozostaje kwestia realizacji uchwał Zjazdu. Członkowie KR PZD docenili również okoliczność udziału w Zjeździe parlamentarzystów z różnych formacji politycznych, gdyż bezsprzecznie pożądane jest czynienie zabiegów, aby prawa które chcemy respektować były dostrzegane i słyszane w parlamencie.

Następnie Wiceprezes PZD Pan Zdzisław Śliwa przedstawił wnioski do dalszej działalności Związku wynikające z przebiegu i głosów zabranych w dyskusji na XV KZD. Najistotniejsze kwestie dotyczyły: działań mających na celu poprawę skutecznego zarzadzania ROD, kontynuacji transformacji cyfrowej, ochrony rodzinnych ogrodów działkowych, współpracy na rzecz pozyskiwania funduszy na rzecz rozwoju ROD, działalności oświatowej i szkoleniowej, jedności i solidarności Związku, wzajemnej pomocy w sytuacjach kryzysowych, aktywizacji młodszego pokolenia działkowców.

Kolejnym punktem porządku obrad było przyjęcie sprawozdania z działalności KR PZD za 2024 rok, w którym znalazły się wszystkie zagadnienia jakimi w minionym roku zajmowała się Krajowa Rada PZD. W przedstawionym następnie otwartym planie pracy Krajowej Rady PZD na 2025 rok zawarto zagadnienia, co do których na dzień dzisiejszy wiadomo, że powinny zostać wykonane, jednak jak pokazują doświadczenia ostatnich lat w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości koniecznych do podjęcia działań będzie znacznie więcej, jednak aktualnie nie można ich zdefiniować ani przewidzieć.

W wykonaniu obowiązku statutowego, Krajowa Rada PZD ustaliła również wysokość partycypacji w finansowaniu działalności jednostek PZD w kwocie 0,15 zł/m2 powierzchni działki. Ponadto KR PZD ustaliła składkę członkowską na kwotę 10 zł. Wartości te zostały poparte analizami, które wykazały, że przyjęty poziom jest adekwatny do aktualnych potrzeb Okręgów.

Następnie Krajowej Radzie PZD przedstawione zostały aktualne dane dotyczące zagadnienia związanego z regulacją tytułów prawnych do gruntów ROD w trybie przepisów ustawy o ROD tj. art. 75 i 76. Na prośbę Pana Prezesa zagadnienie zreferowała Pani Mariola Kobylińska – kierownik Wydziału Gospodarki Gruntami, która wskazała, że działania Związku w tym zakresie są prowadzone systematycznie od 11 lat obowiązywania przepisów ustawy o ROD. Co więcej w sytuacji problemów z uzyskaniem potwierdzenia Okręgi są zobowiązane do wykorzystania pełnej ścieżki odwoławczej z postępowaniem sądowo-administracyjnym włącznie. Zebrane dane pokazują, że Okręgi powinny w tej sprawie zintensyfikować działania zmierzające do unormowania stanu prawnego, jak również weryfikacji dotychczasowych działań i ich skuteczności oraz opracowania dalszych kroków. Ponadto przedstawiona została konieczność przeprowadzenia ogólnopolskiego badania dotyczącego regulacji stanu prawnego. Działania okręgów w tym zakresie będą podlegać również kontroli ze strony komisji problemowej KR PZD i zespołów kontrolnych.

Kolejnym punktem było omówienie aktualnej sytuacji powodziowej i skutków powodzi. Na dzień 31 stycznia 2025 r. na funduszu przeznaczonym na usuwanie skutków klęsk żywiołowych na cel usuwania skutków powodzi z września 2024 roku zgromadzonych zostało 12 929 775, 10 zł. Ponadto ze zgromadzonych danych wynika, że powodzią dotkniętych zostało 68 ROD, zajmujących ponad 450 ha powierzchni, na których znajduje się ponad 11 tys. działek rodzinnych. Prezes PZD podkreślił, że dotacje uzyskiwane z tego funduszu powinny być wydatkowane w sposób gospodarny i efektywny, gdyż te środki stanowią wyraz solidarności Związku. Dotychczas uruchomiono środki na kwotę blisko 1,8 mln zł.

Następnie Krajowa Rada PZD zdecydowała o powołaniu 6. komisji problemowych do spraw: socjalnych, oświatowych i konkursów, odznaczeń, gospodarki gruntami, skarg i odwołań oraz komisja historyczna.

Kulminacyjnym punktem posiedzenia było ustanowienie przez KR PZD tytułu honorowego „I Wiceprezesa Polskiego Związku Działkowców”, który następnie w wyrazie uznania zasług dla Związku i ruchu ogrodnictwa działkowego w Polsce nadała Panu Tadeuszowi Jarzębakowi, byłemu Prezesowi Okręgu w Szczecinie, który piastował funkcję I Wiceprezesa PZD przez dwie ostatnie kadencje. Pan Tadeusz Jarzębak stanie również na czele komitetu doradczego Krajowego Zarządu PZD, w którego składzie znajdą się również inni zasłużeni działacze PZD, obecnie nie piastujący już funkcji w organach PZD.

Ponadto w sprawach różnych członkowie Krajowej Rady informowali o działaniach i wynikach w zakresie pozyskiwania dotacji dla ROD w województwach i samorządach lokalnych.

W trakcie sprawozdania komisji uchwał i wniosków Przewodniczący Grzegorz Kurczuk przedstawił następujące dokumenty:

  1. Uchwałę nr 1/II/2025 w sprawie uchwalenia regulaminu Krajowej Rady PZD.
  2. Uchwałę nr 2/II/2025 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Krajowej Rady i Krajowego Zarządu PZD w roku 2024 r.
  3. Uchwałę nr 3/II/2025 w sprawie uchwalenia otwartego planu pracy Krajowej Rady i Krajowego Zarządu PZD w roku 2025 r.
  4. Uchwałę nr 4/II/2025 w sprawie określenia zasad  partycypacji ROD w  finansowaniu kosztów  ponoszonych przez PZD w związku z działalnością jednostki krajowej  i jednostek  terenowych na rzecz rodzinnych ogrodów działkowych w 2025 r.
  5. Uchwałę nr 5/II/2025 w sprawie wysokości i podziału składki członkowskiej w PZD w 2025 r.
  6. Uchwałę nr 6/II/2025 w sprawie podsumowania działań w sprawie regulacji stanu prawnego gruntów ROD.
  7. Uchwałę nr 7/II/2025 w sprawie  oceny skutków powodzi z września 2024 r.
  8. Apel Krajowej Rady z dnia 6 lutego 2025 r. w sprawie zasilenia Funduszu przeznaczonego na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w ROD w związku z powodzią w 2024 r. w celu ich przywrócenia do normalnego funkcjonowania.
  9. Uchwałę nr 8/II/2025 w sprawie powołania komisji problemowych.
  10. Uchwałę nr  9/II/2025 w sprawie ustanowienia tytułu Honorowego I Wiceprezesa Polskiego Związku Działkowców.
  11. Uchwałę nr 10/II/2025 w sprawie nadania tytułu Honorowego I Wiceprezesa Polskiego Związku Działkowców.

Powyższej dokumenty zostały przyjęte przez Krajową Radę PZD jednogłośnie.

Posiedzenie zostało zakończone uroczystym wręczeniem aktu nadania tytułu „Honorowego I Wiceprezesa PZD”  Panu Tadeuszowi Jarzębakowi, który podziękował za wszystkie lata współpracy oraz za docenienie jego przeszło 30 letniej działalności na rzecz Związku z ponadto życzył wszystkim członkom Krajowej Rady PZD dużo determinacji w realizacji zadań i celów.

Marcin Juszczel

http://pzd.pl/artykuly/28946/188/II-posiedzenie-Krajowej-Rady-PZD.html

 

30 sty 2025

Narada z kierownikami i księgowymi Ośrodków Finansowo-Księgowych Okręgu Łódzkiego PZD

 

W dniu 22 stycznia 2025 roku w biurze Okręgu Łódzkiego PZD przy ul. Wareckiej 3 w Łodzi odbyła się narada kierowników oraz księgowych Ośrodków Finansowo-Księgowych z Łodzi, Piotrkowa Trybunalskiego i Sieradza. W związku ze zbliżającą się kampanią Walnych Zebrań sprawozdawczych ROD, spotkanie poświęcone było przygotowaniu sprawozdań finansowych za 2024 rok oraz preliminarzy finansowych na 2025 rok.

Naradę prowadziła Główna Księgowa Okręgu Elżbieta Janiszewska-Jarząb wspólnie z Kierownikiem OFK w Łodzi, Joanną Kulicką. Podczas spotkania Pani Kierownik OFK omówiła rolę Ośrodków Finansowo-Księgowych PZD dla ROD oraz wzajemną współpracę z Zarządami ROD. Kolejne tematy zaprezentowała Główna Księgowa, zwracając szczególną uwagę na rzetelność wykonywanej pracy oraz terminowość.

Omówione tematy:

  • Rola Ośrodka Finansowo-Księgowego PZD dla ROD
  • Współpraca z Zarządami ROD
  • Proces przygotowania sprawozdań finansowych ROD
  • Proces przygotowania preliminarzy finansowych ROD
  • Kalkulacja opłaty ogrodowej
  • Informacje niezbędne do prawidłowej weryfikacji dokumentów sprawozdawczych
  • Termin przygotowania sprawozdań i preliminarzy
  • Program DGCS PZD System

Narada została bardzo dobrze odebrana przez jej uczestniczki. Była to doskonała okazja do wymiany doświadczeń oraz omówienia problemów związanych z finansami w ROD i współpracą z Zarządami ROD. Księgowe aktywnie dzieliły się swoimi spostrzeżeniami oraz wyzwaniami, co przyczyniło się do pogłębienia wiedzy i wypracowania wspólnych rozwiązań.

E J.J.

10 sty 2025

DOTACJE DLA STOWARZYSZEŃ OGRODOWYCH PROWADZĄCYCH RODZINNE OGRODY DZIAŁKOWE NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO

 

Okręg Łódzki Polskiego Związku Działkowców informuje, iż Zarząd Województwa Łódzkiego ogłosił nabór wniosków o udzielenie dotacji dla stowarzyszeń ogrodowych prowadzących rodzinne ogrody działkowe.

Łączna kwota przeznaczona na dotacje wynosi 1 mln zł. Zasady naboru określa Regulamin. Wniosek  o udzielenie dotacji może złożyć każdy rodzinny ogród działkowy Polskiego Związku Działkowców położony na terenie województwa łódzkiego.

Wniosek należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego lub przesłać na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Al. Piłsudskiego 8, 90 – 051 Łódź,           w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia naboru, tj. do dnia 6 lutego 2025 r. (decyduje data wpływu wniosku do biura UMWŁ).

Wraz ze złożeniem wniosku w wersji papierowej, dodatkowo należy przesłać krótki opis zadania w wersji edytowalnej na adres : ogrody@lodzkie.pl

Wniosek odpowiadający wymaganiom określonym w Regulaminie powinien dotyczyć zadań realizowanych od dnia 1 marca 2025 roku do dnia 31 grudnia 2025 r. Środki pochodzące z dotacji powinny być wydatkowane od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej niż od dnia zadeklarowanego rozpoczęcia realizacji projektu do dnia 31 grudnia 2025 r.

Maksymalna kwota dotacji to 30 000 zł. Wkład własny Wnioskodawcy nie może stanowić mniej niż 10% wydatków planowanych w ramach zadania.

Wymagane dokumenty do złożenia celem wzięcia udziału w naborze:

  1. Prawidłowo wypełniony wniosek o udzielenie dotacji dla stowarzyszenia ogrodowego prowadzącego rodzinne ogrody działkowe ( należy wypełnić elektronicznie, podpisy złożyć odręcznie) ;
  2. Plan zagospodarowania rodzinnego ogrodu działkowego z zaznaczoną lokalizacją realizowanego zadania;
  3. Wypis z operatu ewidencji gruntów dotyczący nieruchomości, na której ma być realizowane zadanie;
  4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (np. akt notarialny, umowa dzierżawy, najmu, użyczenia);
  5. Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego/pełnomocnictwo substytucyjne do zawarcia umowy;
  6. Zdjęcia (min. 5) obrazujące aktualny stan miejsc, w którym realizowane będzie zadanie – wydruk kolorowy.

Aby wspomóc proces składania wniosków, Okręg Łódzki Polskiego Związku Działkowców informuje, iż w najbliższych dniach zostanie zorganizowana narada szkoleniowa Zarządów wszystkich Rodzinnych Ogrodów Działkowych z terenu województwa łódzkiego. Termin i miejsce spotkania zostaną zamieszczone na stronie Okręgu Łódzkiego PZD oraz przekazane drogą mailową.

Załączniki:

Regulamin

Wniosek

Schemat postępowania dla ROD - dotacja UM 2025

uchwała przystąpienie

uchwała reprezentacja

uchwała Okręgowego Zarządu Łódzkiego

10 sty 2025

Dyżur Okręgowej Komisji Rewizyjnej – 14 stycznia 2025

Przewodnicząca Okręgowej Komisji Rewizyjnej w Łodzi

informuje, iż w każdy drugi wtorek miesiąca odbywać się będą dyżury członków Okręgowej Komisji Rewizyjnej PZD w siedzibie Okręgu w Łodzi.

Pierwszy dyżur 14 stycznia 2025.

Łódź, ul. Warecka 3,

III piętro,

Zapraszamy w godzinach 10-13